Skip to main content

Punkt Konsultacyjno-Doradczy - projekt realizowany był od lipca 2000 - do 30 czerwca 2004. Jego celem było ułatwienie polskim małym i średnim przedsiębiorcom oraz osobom dopiero podejmującym działalność gospodarczą dostępu do podstawowych usług doradczych związanych z uruchomieniem i prowadzeniem własnej firmy. Bezpłatne usługi obejmowały doradztwo związane z administracyjno-prawnymi aspektami działalności gospodarczej oraz z zarządzaniem przedsiębiorstwem (z dziedziny prawa, marketingu, finansów, podatków, produkcji i innych). Udzielane przedsiębiorcom informacje dotyczyły również dostępnych na rynku ofert bankowych skierowanych do sektora MSP (wraz ze szczegółami warunków udzielania kredytów) oraz ofert innych instytucji finansowych, tj. firm leasingowych, funduszy pożyczkowych, funduszy poręczeń kredytowych czy funduszy kapitałowych. Początkowo środki na realizację projektu pochodziły z Polskiej Fundacji MSP, a od 2001 roku z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Od 11 września 2004 roku PKD zmienił swoją nazwę na Punkt Konsultacyjny (PK). Klientami Punktu, w chwili obecnej, mogą być tylko mikro, mali i średni przedsiębiorcy. W PK można uzyskać m. in. informację na temat prowadzenia firmy, marketingu, finansów, pozyskiwania dotacji ze środków unijnych (fundusze strukturalne, fundusze Phare) oraz informacje na temat przygotowywania wniosków do programów unijnych.